Mari meyimpan emas…

by riduan on 11/19/2010

Salam semua…

Aku nak ajak korang meyimpan emas sebagai medium simpanan yang baru…kalau dulu kita simpan duit kertas..duk bubuh dlm ASB, Tabung Haji dan apa bagai semua..tp kali ini kita pakat ubah simpan dlm bentuk emas pulak…ataupun korang diversify la duit simpanan tu kepada emas…maybe 60:40 di mana 60% emas..dan selebihnya wang kertas macam biasa…pasai apa aku kata simpan emas? sbb emas adalah penyimpan nilai yg terbaik…x der yg lebih baik dah..pasal apa emas penyimpan nilai yg terbaik?? di zaman nabi..seekor kambing boleh dibeli dengan 1 dinar..pada zaman ini..seekor kambing masih boleh dibeli dengan 1 dinar…sedikit penambahan pun x der…brp jauh jarak masa beza tu….lebih drpd 1400 thn tu…kalau dibandingkan dgn duit kertas…dulu rm5 boleh belanja satu hari…makan pagi, tgh hari lepas….skrg..rm5 tu silap2 baru breakfast jer…tgh hari dah kena kais duit lain lak…inilah bezanya antar duit kertas dan juga emas..

ramai la yg duk kata..mana ada duit nak beli emas weh…x cukup modal apa semua…mulai saat ini..korang x leh pikir macam nie lagi…kalau rokok korang boleh beli 2 kotak satu hari…apa kata RM20 sehari tu simpan…sebulan dah boleh dpt RM600..top-up sikit dah boleh beli 1 dinar dari aku..hahahah…aku ada satu teknik macam mana nak tambah simpanan emas korang..tp dengan satu syarat..korang kena beli/dah ada 1 dinar dulu ..kalau dah ada 1 dinar tu…mai carik aku…aku akan ajar satu teknik macam mana nak tambah stok dinar korang..insya Allah dengan teknik ni..korang boleh beli dinar dengan menggunakan cash yg sikit dr poket korang…tp macam aku cakap la…kena ada 1 dinar dulu la…kalau x…teknik tu x boleh pakai….nak tau? mai beli dinar dulu ngn aku….huhuhuhu…..

No comments yet.

Write a comment:

You have to log in to write a comment.

More in SembangEmas, SembangEmas Order (1 of 4 articles)