Musim mengawan mai lagi…hehehe

by riduan on 11/11/2010

Musim mengawan dah hampir…lagi seminggu budak2 akan cuti sekolah..so musim mengawan pun start la…masa nie la korang akan dapat banyak jemputan kawin…dr hujung bulan 11…sampai la hujung bulan 12 ataupun tahun baru…silap2 haribulan everyweek nak kena attend kenduri kawin…untung wooo..makan pree..bini pun senang x yah nak masak…hehehe..tp aku bukan nak citer pasal kenduri kawin..tp ada kena mengena gak la ngn kawin..

Selama nie kita duk bagi duit mas kahwin kat bini pakai duit kertas..merah ada..biru ada..ungu pun ada dan biasanya akan dihantar dalam bentuk gubahan…ada yg buat bunga…ada yang buat hiasan rumah…kira macam2 rupa dan bentuk la orang duk buat..tp duit kertas nilai dia menyusut…semakin lama semakin kurang nilainya..katakan mas kahwin RM80..dulu boleh la kalau nak beli cincin emas top-up sikit2 ja..la nie? …kena top-up  kaw2 punya…mana taknya..harga emas 916 kat kedai emas dah jadi Rm157/gm sekarang woooo…berapa punya jauh beza tu cik oi…

So, kalau x mo pakai duit kertas..nak bayar mas kahwin pakai apa lak??? heheh..pakai dinar la der….baru cara..1 dinar dah cukup dah untuk buat mas kawin…lebih dari nilai mas kawin yg ada kat m’sia nie kot..kecuali kelantan…kelantan kalau x salah mas kawin depa tinggi..RM1k..kalau x salah la…kalau salah tu tolong betulkan yer..hehhe….so, pakai dinar buat mas kawin…bagi 2 keping 1 dinar ka..1 keping 1 dinar ka…x kisah la..yg mana anda mampu la..dah ada dah yang buat…cuma belum jadi trend ja…sikit hari lagi jadi trend la tu…so, apa kata yang bakal2 nak kawin dlm masa terdekat nie jadi trend starter…org akan kata mahai la pakai dinar…mmg mahai…esok 5 thn lepas kawin lagi mahai…alah..kalau mahai pun, apa salahnya..bukannya nak kasi kat orang lain pun..bagi bini sendiri maa…ok apa…x sayang bini ka??? hehehehe..apa kata kita dok kempen kat kawan kita yang bujang2 tu buat macam nie..mmg cara la der..zasssssss…layannnnnnnnnnnnn

n…

Jom kita Sembang2 Emas….

There are 2 comments in this article:

  1. 11/28/2010Keos_MC says:

    Haha.. Boleh plak hang guna ayat “musim mengawan”. Habis yang duk mengawan hari² tu x kira musim ker ..

  2. 11/28/2010Mr bublers says:

    haha, tu aku tak tau, ni post si riduan

Write a comment:

You have to log in to write a comment.